Ο μετεωρολογικός μας σταθμός

Weather Underground PWS IDRAMA3

Προγράμματα

ShareΠρογράμματα που υλοποιούν οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου: ευρωπαϊκά και εθνικά.

Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας

Share

xamogelo2

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στο πλαίσιο αυτής της ημέρας, επισκέφθηκε σήμερα το σχολείο μας, μετά από πρόσκλησή μας, η κ. Ματίνα Γαβριήλογλου, ψυχολόγος από τον Σύλλογο «Το χαμόγελο του Παιδιού», και πραγματοποίησε πρόγραμμα πρόληψης, με θέμα «Ενδοσχολική βία και Εκφοβισμός» σε μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκε η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.

Η δράση αυτή έρχεται να συμπληρώσει τη σειρά βιωματικών εργαστηρίων που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΔΡΑΣΗ», με σκοπό τη βελτίωση της αυτοεικόνας των μαθητών και των μαθητριών μας.

 

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και τον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό της περίθαλψης

Share

Εκπαιδευτικές επισκέψεις με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βλαχοδήμου Γεωργία, ΠΕ02

 Την Δευτέρα 28 Μαρτίου και ώρες 09.00–11.3 0 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και τον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό της περίθαλψης στο πλαίσιο του μαθήματος Προσανατολισμού της Γ΄ Τάξης Θέματα Ιστορίας, από τα δυο τμήματα Ανθρωπιστικών Σπουδών του σχολείου μας (39 μαθητές) με την καθηγήτρια του μαθήματος κ. Γεωργία Βλαχοδήμου ΠΕ2 και συνοδούς καθηγητές την κ Ελένη Κιοσσέ ΠΕ2 και τον κ Παράσχου Γεώργιο ΠΕ2.

Ο ιστορικός περίπατος των μαθητών άρχισε από το νεοκλασικό σπίτι της οδού Περσεφόνης (πρόσφυγα από την Αδριανούπολη) και στη συνέχεια επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας και περιηγήθηκαν στο χώρο των νερόμυλων, τις καπναποθήκες και τα σπίτια που προϋπήρχαν ή κατασκευάστηκαν με τον ερχομό των προσφύγων και συνέδεσαν τη ζωή τους οι κάτοικοι της Δράμας (γηγενείς και πρόσφυγες). Ακολούθησε ο περίπατος στον ιστορικό προσφυγικό συνοικισμό ο οποίος δημιουργήθηκε από το Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων την περίοδο του μεσοπολέμου (1924-1925) στο χώρο πίσω από τα Εκπαιδευτήρια και ανατολικά του συνοικισμού των Βορειομακεδόνων. Από τα απομεινάρια αυτής της περιόδου οι μαθητές κατέληξαν σε συμπεράσματα σχετικά με την αστική αποκατάσταση των προσφύγων, τα οικιστικά προγράμματα του κράτους, την πολεοδομική οργάνωση και τα έργα υποδομής. Ο περίπατος ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στην οδό Σκρα στην οποία υψώνονται ακόμη σπίτια που έκτισαν οι πρόσφυγες το 1928 και το 1930 και επιστρέψαμε στο 4ο Λύκειο.

Σε όλες τις δράσεις μας η υποστήριξη του Διευθυντή μας κ Γεωργίου Σκαπέτη υπήρξε πολύτιμη.

Γενικότερα οι επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους υπήρξαν ουσιαστικές, αφενός με τη σωστή προετοιμασία που έγινε (ανάθεση σε μαθητές συγκέντρωσης ενημερωτικού υλικού για τους συγκεκριμένους χώρους-δράσεις) και αφετέρου με την αποτύπωση, μετά την επίσκεψη των εντυπώσεων των μαθητών. Χαρακτηριστικό είναι το κείμενο της μαθήτριας του Α3 τμήματος Συμεωνίδου Νικολέτας κατά την πρώτη διδακτική επίσκεψη και το φωτογραφικό υλικό των μαθητών.

«Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016 το Α3 τμήμα του σχολείου μας επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας και τον Ελληνιστικό Τάφο στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Εκεί δουλέψαμε σε ομάδες, παρατηρήσαμε και γνωρίσαμε ευρήματα της προϊστορικής εποχής του τόπου μας. Ανακαλύψαμε τον τρόπο οργάνωσης των πρώτων οικισμών της νεολιθικής εποχής καθώς και αντικείμενα από την εποχή του Χαλκού. Ακόμη εξερευνήσαμε ευρήματα της αρχαϊκής, της κλασικής και της ελληνιστικής περιόδου. Ακούσαμε από την καθηγήτριά μας πως μέσα στο Μουσείο υπάρχει ένα από τα αρχαιότερα κοσμήματα! Νιώσαμε ενθουσιασμό και ικανοποίηση που μπορέσαμε και πραγματοποιήσαμε αυτή την επίσκεψη! Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείξαμε για το νεολιθικό σπίτι. Επόμενος σταθμός μας υπήρξε ο Ελληνιστικός Τάφος, ο οποίος δυστυχώς είναι κρυμμένος μέσα σε μια πολυκατοικία και έτσι είναι απροσπέλαστος στο ευρύ κοινό! Παρατηρήσαμε την αρχιτεκτονική του, που ταυτίζεται με την αντίστοιχη ενός μακεδονικού τάφου, τη ζωγραφική των τοίχων με τα ανθέμια και τα βούκρανα, με το μπλε, το κόκκινο, το γαλάζιο και το χρώμα της ώχρας. Τέλος βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για την πολεοδομική οργάνωση της Δράμας των ελληνιστικών χρόνων».

Νικολέτα Συμεωνίδου, μαθήτρια Α3 Τάξης

   

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας, τον Ελληνιστικό τάφο της οδού Τροίας και τα Τζαμιά της πόλης

Share

Εκπαιδευτικές επισκέψεις με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βλαχοδήμου Γεωργία, ΠΕ02

 Την Παρασκευή 4 Μαρτίου και ώρες 09.00–11.00 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας, τον Ελληνιστικό τάφο της οδού Τροίας και τα Τζαμιά της πόλης στο πλαίσιο του μαθήματος Προσανατολισμού της Γ΄ Τάξης Θέματα Ιστορίας, από το τμήμα Οικονομίας του σχολείου μας (23 μαθητές) με την καθηγήτρια του μαθήματος κ. Γεωργία Βλαχοδήμου ΠΕ2 και συνοδό καθηγητή τον κ Σωτήρη Στάη ΠΕ4.

Η επίσκεψη, κατά ομολογία των μαθητών της υπεύθυνης καθηγήτριας και του συνοδού καθηγητή, ήταν ενδιαφέρουσα και πρόσφερε εμπειρίες και γνώσεις στους μαθητές μας. Ενημερώθηκαν για την τοπική ιστορία της Δράμας και τη διαχρονία της.

Νικολέτα Συμεωνίδου, μαθήτρια Α3 Τάξης

   

Επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Αμφίπολης

Share

Εκπαιδευτικές επισκέψεις με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βλαχοδήμου Γεωργία, ΠΕ02

 Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016 και ώρες 10.30-14.00 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική διδακτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Αμφίπολης στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας, από τους μαθητές του Α3(20 μαθητές) και του Α4(22 μαθητές) τμημάτων του σχολείου μας, με τις καθηγήτριες του μαθήματος κ. Γεωργία Βλαχοδήμου ΠΕ2 και Ελένη Κιοσσέ ΠΕ2 αντίστοιχα. Συνοδός καθηγήτρια ήταν η κ Σοφία Καρολίδου ΠΕ2.

Οι μαθητές με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους διερεύνησαν τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης και ταυτοποίησαν τα ιστορικά γεγονότα του Πελοποννησιακού πολέμου. Προσέγγισαν με βιωματικό τρόπο τη δράση του Κλέωνα και του Βρασίδα το 422 π.χ, όπως την αναφέρει ο Θουκυδίδης. Γνώρισαν-μεταξύ άλλων-το ρόλο των πρώτων κατοίκων της Αμφίπολης, των Αθηναίων, των Σπαρτιατών, των Ηδωνών στα γεγονότα του πολέμου. Στην «ξύλινη γέφυρα» σχεδίασαν και αναπαρέστησαν τη μάχη των Αθηναίων και των Σπαρτιατών.

Νικολέτα Συμεωνίδου, μαθήτρια Α3 Τάξης

   

Διδάσκοντας βιωματικά Ιστορία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και στον Ελληνιστικό τάφο της οδού Τροίας.

Share

Εκπαιδευτικές επισκέψεις με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βλαχοδήμου Γεωργία, ΠΕ02

Την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015 και ώρες 11.00–13.00 υλοποιήθηκε εκπαιδευτική διδακτική επίσκεψη με θέμα «Διδάσκοντας βιωματικά Ιστορία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Δράμας και στον Ελληνιστικό τάφο της οδού Τροίας» στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας, από το Α3 τμήμα του σχολείου μας (20 μαθητές, με πέντε ομάδες εργασίας) με την καθηγήτρια του μαθήματος κ. Γεωργία Βλαχοδήμου ΠΕ2 και συνοδό καθηγήτρια την κ Ελπινίκη Καρακάση ΠΕ4.

           Σκοπός της επίσκεψης ήταν η δημιουργική επαφή των μαθητών με τον αρχαίο πολιτισμό της Δράμας και της ευρύτερης περιοχής, αλλά και με τους χώρους του Μουσείου.

Στόχοι Διδακτικοί

  • Η μελέτη αυθεντικών ιστορικών αντικειμένων και η εξαγωγή συμπερασμάτων για τη χρήση τους μέσα στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
  • Η μελέτη ελληνιστικών ευρημάτων της περιοχής της Δράμας.

Στόχοι μαθησιακοί

  • Η χρήση της ομαδικής συνεργασίας και η εξοικείωση των μαθητών με τη διερευνητική μάθηση.
  • Η κριτική προσέγγιση διάφορων ιστορικών πηγών ανάλογα με το είδος τους.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα:

  • Η δημιουργία ισχυρών συναισθημάτων με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και η επιθυμία τους για μάθηση.
  • Απαντήσεις όχι μόνο στα ερωτήματα των φύλλων εργασίας που δόθηκαν στους μαθητές, αλλά κυρίως σε ερωτήματα της νέας τους εμπειρίας.
  • Η ανακάλυψη τη γνώσης με βιωματικό και συνεργατικό τρόπο.

Ύστερα από αυτή την εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητές και καθηγήτριες αισθανθήκαμε πως είμαστε πιο κοντά στη Δράμα, την ιστορία και τους ανθρώπους της.

Νικολέτα Συμεωνίδου, μαθήτρια Α3 Τάξης

   

Σελίδα 1 από 3

4ο ΓΕΛ Δράμας

Αθηνάς 30, 66100 Δράμα
Τηλ. 2521048636
Fax. 2521048689
email: 4lykdram (παπάκι) sch (τελεία) gr

Ομάδα Ρομποτικής

Ομάδα Ρομποτικής
Project Hydrobot

Ομάδα Φυσικής

Ομάδα Φυσικής
Παρά 4ο
100 χρόνια μετά
Ασφαλές Διαδίκτυο
Το blog του 4ου
Τελευταία ενημέρωση:
Τετάρτη 12/07/2017 11:30
ΔΙΔΕ Δράμας
www.kioulanis.gr
Πλατάκης Φίλιππος
Παναγιώτης Παζούλης
ΣΕΠΛΗΔ
100 Χρόνια Ελεύθερη Δράμα
Παρανέστι VFT

Χιονοδρομικό Φαλακρού

Χιονοδρομικό Φαλακρού

Σπήλαιο Αγγίτη

Σπήλαιο Αγγίτη
Δόξα Δράμας

Ονειρούπολη

Ονειρούπολη Δράμας
Τρίτη
25
Ιουλίου
2017
Ανατ.: 05.12
Δύση: 19.46
Σελήνη
2 ημερών
Κοίμησις Αγίας Άννης, Ολυμπιάδος
1261
Ο Αλέξιος Στρατηγόπουλος, επικεφαλής στρατιωτικού βυζαντινού τάγματος, απελευθερώνει την Κωνσταντινούπολη.
1570
Ο Λαλά Μουσταφά πασάς αρχίζει την πολιορκία της Λευκωσίας.
1687
Οι Ενετοί καταλαμβάνουν από τους Τούρκους τη Ναύπακτο.
<<  Ιούλιος 2017  >>
 Δε  Τρ  Τε  Πε  Πα  Σα  Κυ 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
-->